mandag den 23. februar 2009

Oscar


Godmorgen!

Jeg ved godt, at tidspunktet gør det mere passende med et ”god eftermiddag”, men jeg valgte at opgive min nattesøvn til fordel for min årlige affære med en fyr, der hedder Oscar. Så søvnen måtte vente til efter morgenmaden i dag.

Og hold da helt op, det var det værd.

Egentlig havde jeg givet mig selv lov til at slumre ind på sofaen, når det blev for kedeligt, for plat, for uudholdeligt politisk, eller for et-eller-andet-andet, der i de sidste år har gjort Oscaruddelingen til mindre og mindre seværdig. Men det blev der ikke brug for. Jeg skal love for, at de har oppet sig. En ny vært med talenter, en ny scenografi, der var både intim og indbydende, nyt koncept for prisuddelingerne, der gjorde det langt mere personligt, og frem for alt forholdsvis fornuftige valg af vindere over hele linien. Akademiet havde (næsten) droppet de politisk korrekte vindere til fordel for vindere med talent. Et helt igennem godt, seværdigt og i enkelte øjeblikke rørende show.

Så tillykke til Akademiet, tillykke til Hugh Jackman og ikke mindst et stort tillykke til Kate Winslet for den yderst fortjente statuette – about bloddy time!

Jeg glæder mig allerede til The 82nd Annual Academy Awards om 364 dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar