mandag den 16. marts 2009

Forbandet forår


På trods af torsdagens snestorm og fredagens grå tristesse, er det ikke længere til at skjule. Foråret banker på. Og det er i overordnede træk en herlig ting. Men… i dag gik det op for mig, at den ellers så livsbekræftende, smukke og glædelige årstid skjuler på en hemmelighed. En forbandelse. Hovedsageligt for den kvindelige del af befolkningen.

Efter et veloverstået brusebad slog det mig. Det er nu tid for alle de irriterende, tidskrævende processer det kræver at afklæde sig vinteren og blive klar til lunere tider. Hvis jeg skal gøre mig nogen som helst forhåbning om igen at iføre mig nederdele, ærmeløse bluser og sandaler, er det NU der skal sættes ind.

Kropsligt er jeg nødt til at se i øjnene, at de ekstra kilo fra december IKKE gik væk af sig selv i januar. Ej heller i februar. Skal bingovingerne væk, inden de ærmeløse bluser skal på, er det nødvendigt med daglig opstramning af bi- og tricepts (min. 15 minutter). Og det skader nok ikke at afsætte 10 minutter til maveøvelser, nu jeg alligevel er i gang (bikini!!!). Men det er ikke kun størrelsen den er gal med. Der skal også gøres noget ved den skrækkelige blå-hvide farve, huden har fået i løbet af vinteren. Der røg 5 minutter dagligt til indsmøring i bodylotion med ”sommerlød”. Og glem ikke de 10 minutter ugentligt til barbering af ben m.m. Åh jo, så er der lige 1 time ugentligt til fodpleje, med mindre jeg dropper sandalerne til fordel for vinterstøvlerne. Alt dette vil tilsammen stjæle ca. 6½ time af min dyrebare tid hver evig eneste uge frem til efteråret. 6½ time, som kunne være brugt på noget langt mere interessant som f.eks. at spise is eller gå lange ture - eller begge dele samtidig.

Uhm, det er forår …!

Jeg begynder at forstå, hvorfor jeg holder så meget af efteråret. Så får jeg min ”personal time” tilbage igen – mindst 6½ times lykkelig gøren ikke en døjt, mens huden blegner, håret vokser og fedtet lægger sit beskyttende lag om mig. Indtil næste forår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar